21. januar 2011

Fredag

I aften skal vi til familiemiddag hos min kærestes familie og jeg kunne godt tænke mig at trække mig i noget lignende det ovenstående. Det bliver skønt med weekend! Jeg har lidt forskellige løse planer for lørdag, men søndag kommer min fætter og hans kæreste forbi til cupcakes og kaffe. Derudover skal der vaskes lidt tøj en af dagene. Ihvertfald skal der soves længe - jeg elsker at vågne uden vækkeuret.

20. januar 2011

Shopping

I dag var jeg lige en lille tur forbi Frederiksberg Centeret - det er længe siden, så det var bestemt et kærligt gensyn ;) Og der røg der også lidt med hjem..
En top fra Vero Moda, en mobilholder fra Stylesnob med små stjerner og en cardigan fra Saint Tropez. De sidste to på tilbud. Desuden røg der også et par ørestikker og en cardigan magen til den grå bare i sort med hjem - den sorte cardigan er en gave fra mine forældre fordi jeg 12 til min eksamen i december.

Kæresten har lavet mad i dag - det var skønt, man kan nemlig godt blive træt af at shoppe ;)

Copenhagen Dining Week 2011

Hos Sofie så jeg i går et meget genialt event!
Fra den 14. til 19. februar 2011 giver 50 restauranter i København, i samarbejde med Copenhagen Food Magazine, mulighed for at få en 3 retters menu for kun 200 kr.
Der er rigtig mange spændende restauranter og jeg synes, at det er en god mulighed for, at opleve nogle nye restauranter. Det giver også mulighed for, at besøge nogle restauranter som ellers ikke så SU-venlige :)

Jeg skal helt sikkert tjekke listen med restauranter og menuerne ud senere i aften - og vælge et sted ud sammen med kæresten.

19. januar 2011

Dagens #5

Cardigan Saint Tropez - Top Second Female - Jeans Global Funk

Det har været en travl dag i dag - så jeg glæder mig ubeskriveligt til at se dyner om lidt.
Jeg startede dagen i praktik på Østerbro herefter cyklede jeg til vejlednings-møde på Nørrebro - men halvvejs var jeg så uheldig at mine kæde hoppede af. Så jeg måtte hurtigt stille cyklen fra mig og nuppe en taxi resten af vejen, der var nemlig ikke tid til at vente på en bus. Efter vejledning skulle jeg så skynde mig til Østerbro igen, til butikken hvor jeg arbejder.

Herefter hjem og lave mad, for mine forældre kom til aftensmad, min far skulle nemlig ordne min cykel - så den igen kan blive klar til at cykle København rundt :)

Nu vil jeg smutte ind og putte med min søde kæreste.
Sov godt allesammen!

Sommer

Jeg glæder mig til at det bliver varmere - til forår og til sommer! Jeg glæder mig til at man ikke skal pakke sig ind i stor vinterjakke og varme støvler! Jeg glæder mig til at finde min fede læderjakke frem og til at smutte i mine elskede ballerinaer. Det bliver fantastisk!

Billedet her er fra sommeren 2010, af mig og min kæreste på en strand i Spanien. Det var en skøn ferie! 2011 byder også på en del rejser - indtil videre to planlagte og yderligere to som der endnu ikke er bestilt billetter til. Glæder mig! Jeg kan rigtig godt lide at rejse og elsker at opleve - så længe jeg ved, at hjem er i Danmark og min familie er der når jeg kommer hjem.
...Trygheds-narkoman - mig? Neeej... :)

18. januar 2011

Burgers

Til aftensmad blev der serveret burger med hjemmelavede boller. Burgere er så dejlig nem aftensmad og kan varieres alt efter smag og behag. Brødet efter denne opskrift kan fryses ned, så nu er der også hjemmebagte boller næste gang der står burger på menuen.

Dagene i øjeblikket går med praktik - det er noget af en omvending at sidde cirka otte timer dagligt foran en skærm igen. De sidste halvandet års tid har jeg studeret og min hverdag var derfor meget varieret. Jeg er mildt sagt lidt træt når jeg kommer hjem om aftenen.

17. januar 2011

En gammel kending

Forleden kom kæresten og jeg til at tale om hyldeblomstsuppe - og i dag blev der altså derfor spist hyldeblomstsuppe til aftensmad.
Vi husker det begge fra da vi var børn og selvom det smagte som jeg husker det, så var lige en tand for sødt til mig her et del år efter. Men hyggeligt det var det!

Dog ser det ikke så flatterende ud på billeder :)